اختلال ویژه یادگیری یکی از اختلالاتی می باشد که ذهن بسیاری از روانشناسان را به خود درگیر نموده است و مبحثی علمی را در دنیای علم روانشناسی باز نموده که تحقیقات و پژوهش های زیادی نیز در ده های اخیر در مورد این موضوع انجام گرفته است. کسانی که اختلال ویژه یادگیری دارند یکی از باورهای رایج درباره انسان ها را به چالش می کشند. شخصی که معلول ذهنی[1] نیست، ناراحتی های روانی، نقص های بینایی/شنوایی[2] ندارد، فقیر نیست و از سایر محرومیت های اجتماعی[3] رنج نمی برد، اصولا باید در مدرسه موفق باشد اما چرا چنین نیست.بنابراین مشخصه اصلی این کودکان داشتن هوش عادی می باشد.

همین امر بخصوص در برخی از جوامع و فرهنگ ها باعث می شود که دید خانواده ها به این کودکان منفی شده و در نتیجه از ترس جلوگیری بر برچسب گذاشتن فرزنداشان به عنوان کودک کم توان ذهنی[4] و استثنایی در صدد رفع مشکل و مراجعه به مراکز مشکلات ویژه یادگیری برنیایند. و این مشکل نیز در آینده به معضلی بزرگ تبدیل شده و کودک از ادامه تحصیل بماند. مشکل به همین نکته بسنده نمی کند. یکی از کلیدهای موفقیت کمک به کودکان دچار مشکلات ویژه یادگیری اطلاع رسانی و آگاه سازی صحیح اقشار جامعه از ویژگیهای این کودکان می باشد.  



[1] - Mentally-Handicapped

[2] -vision/auditory Defect

[3] -social Deprivation

[4] -Mentally retarded


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

فروش محصولات پلی یورتان آقای سر به هوا نظارت بالینی افسران جنگ فرهنگی Lisa دزدگیرهای فروشگاهی اینتکس تهران شرکت آرایشی بهداشتی مینو فروش بهترین لنز های رنگی و طبی شرکت اپتیک دیدآور ورزش تی آر ایکس