در تشخیص روابط پیچیده (سازماندهی ،انتقال مفاهیم و تعمیم اطلاعات و درك دستورالعمل های پیچیده)ضعیف هستند.
یکی از ویژگی های برجسته یادگیرنده دیرآموز تمرکز ضعیف است
سن عقلی کمتری ازسن شناسنامهای دارند. به ازای هر سال بزرگتر شدن حدود ۱۰ ماه به سن عقلی آنان افزوده میشود
برای یادگیری مطالب درسی، به تمرین بیشتر و به شیوه های گوناگون نیاز دارند. و در طول زمان مرور شود.
خزانة لغات محدودتری نسبت به همسالان خود دارند و از دستور زبان ساده ای استفاده می کنند.
در انجام تکالیف درسی، معمولاً 2 تا 3 سال از همسالان خود عقب هستند ( نادری و سیف نراقی، 1383).
دامنه معلومات عمومی آنها نسبت به همسالان خود محدودتر است.
در درک مفاهیم و یادگیری مطالب،کندتر از متوسط کلاسند.
در آزمونهای پیشرفت تحصیلی نمرات پایین تری کسب می کنند
در خواندن و فهمیدن کتابهای درسی دچار اشکال هستند.
از درک مفاهیم انتزاعی یا مجرد عاجزند.
دامنه توجه و تمركز کوتاهی دارند.
عملکرد پایین تری از توان بالقوه خود دارند.
درباره این سایت